Blog

Włoskie określenia muzyczne

SŁOWNIK WŁOSKICH OKREŚLEŃ MUZYCZNYCH Włoskie słowa są powszechnie używane w notacji muzycznej. Informują one muzyków, jak powinni wykonywać dany utwór. Określenia te zostały wprowadzone przez włoskich kompozytorów w XVII wieku i na dobre zagościły w języku muzycznym. Mogą dotyczyć: tempa, dynamiki, artykulacji, nastroju. Dlaczego warto znać włoskie określenia muzyczne? Znając włoskie określenia lepiej zrozumiesz zapis nutowy. Dzięki znajomości określeń muzycznych doskonale odczytasz tempo, charakter utworu, lepiej poznasz intencję kompozytora. Jak znajomość włoskich określeń muzycznych wpływa…

Triada harmoniczna w gamie moll

W każdej gamie (dur i moll) są trzy ważne dźwięki. Znajdują się na I, IV, V stopniu gamy. Są to odpowiednio: TONIKA ( I stopień gamy) SUBDOMINANTA ( IV stopień gamy) DOMINANTA ( V stopień gamy) Na każdym z tych stopni możemy zbudować trójdźwięk. Te trzy trójdźwięki nazywamy Triadą Harmoniczną. Każdy z tych trójdźwięków jest zbudowany na dźwiękach należących do danej gamy. W gamie molowej budujemy triadę harmoniczną w oparciu o odmianę harmoniczną gamy molowej.…

Triada harmoniczna w gamie durowej

W każdej gamie (dur i moll) są trzy ważne dźwięki. Znajdują się one na I, IV, V stopniu gamy. Są to odpowiednio: TONIKA ( I stopień gamy) SUBDOMINANTA ( IV stopień gamy) DOMINANTA ( V stopień gamy) Na każdym z tych stopni (I, IV, V) możemy zbudować trójdźwięk. Te trzy trójdźwięki, to Triada Harmoniczna. Każdy z tych trójdźwięków jest zbudowany na dźwiękach należących do danej gamy. W każdej gamie durowej trójdźwięki Toniki, Subdominanty i Dominanty…

KURS NAUKI GRY NA PIANINIE ONLINE

Zastanawiasz się, czy nauka online jest dla Ciebie? Przeczytaj ten post! 🙂 Mimo, że zajęcia stacjonarne z nauczycielem pozostaną zawsze najlepszą formą edukacji, to dzisiaj opowiem Wam o zaletach kursów online, bo dla wielu Osób ten rodzaj zajęć stał się jedyną możliwością nauki gry na pianinie. Nauka online nie jest dla każdego, ale są osoby, którym dopiero ten rodzaj edukacji przyniósł efekty. Dlaczego? Za chwilę Ci wyjaśnię. Jeśli próbowałaś/eś nauczyć się grać na pianinie od…

Gama molowa – budowa

Budowa gamy molowej. Aby omówić budowę gamy moll, za przykład weźmiemy gamę a-moll. Najpierw jednak przypomnijmy sobie pojęcie półtonu. Półton jest to najmniejsza odległość między dwoma dźwiękami na klawiaturze pianina / fortepianu oraz najmniejsza odległość w muzyce, jaką możemy zapisać na pięciolinii. Pojęcie półtonu będzie to nam potrzebne w omawianiu gamy molowej. GAMA MOLOWA ma charakterystyczny dla siebie układ ilości półtonów, występujących między poszczególnymi dźwiękami w gamie. Poszczególne dźwięki gamy nazywamy stopniami (I stopień, II…

Gama durowa – budowa

Nauka gry na pianinie to również doskonała znajomość teorii muzyki. Dzięki tej znajomości możemy rozumieć to, co gramy. Aby omówić budowę gamy durowej za przykład weźmiemy gamę C-dur. Najpierw jednak przypomnijmy sobie pojęcie półtonu. Półton jest to najmniejsza odległość między dwoma dźwiękami na klawiaturze pianina / fortepianu oraz najmniejsza odległość w muzyce, jaką możemy zapisać na pięciolinii. Pojęcie półtonu będzie to nam potrzebne w omawianiu gamy durowej. W muzyce istnieje wiele skal. Skala to pewien…
All Wpisy »

O mnie

Nazywam się Anna Martyniuk-Tofiluk, jestem pianistką, nauczycielem a przede wszystkim wielką pasjonatką życia.

Muzyka od zawsze zajmowała ważne miejsce w mojej codzienności. Zaczęłam grać na fortepianie mając 8 lat.

Jestem aktywnym zawodowo muzykiem.

Od 2002 roku uczę – uwielbiam tę część swojej pracy.

Duże znaczenie w edukacji i pracy artystycznej ma dla mnie improwizacja, uważam, że jest ona sposobem na wyrażanie siebie.

Wykształcenie

Ukończyłam Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie (obecny Uniwersytet Muzyczny) w klasie fortepianu prof. Jerzego Romaniuka oraz Ramiro Sanjines`a (2007 rok) oraz w klasie kameralistyki prof. Jerzego Marchwińskiego i Iwony Mironiuk (2006 rok)  a także Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne UMFC.
Jestem absolwentką Podyplomowych Studiów Menedżerskich na Uniwersytecie Warszawskim (2012 rok).

Doświadczenie w nauczaniu

Zaczęłam uczyć bardzo wcześnie, mając 20 lat. Nie było to planowane, ale szybko okazało się, że praca z drugim człowiekiem jest wielką przygodą i przynosi mi mnóstwo satysfakcji.

Ze szkołami muzycznymi byłam związana od 2002 roku, pracując zarówno jako nauczyciel fortepianu jak i akompaniator. Mam za sobą tysiące godzin lekcji. Pracowałam z uczniami, kursantami w różnym wieku. Dzięki nim patrzę na edukację z bardzo szerokiej perspektywy. Moja praca z uczniami była ukierunkowana zarówno na występy na dużych scenach, międzynarodowych konkursach jak również skupiała się wokół zdobywania podstawowych umiejętności – czytanie nut, granie ulubionej muzyki filmowej, prosta improwizacja.

Moja praca poza szkołą, z kursantami, od początku była nastawiona nie tylko na granie muzyki klasycznej, ale również na naukę akompaniamentu, harmonii i improwizacji.

Bardzo lubię pracę z osobami dorosłymi. Osoby decydując się na naukę gry, przychodząc do mnie na zajęcia, mają jasno określone cele, są zmotywowane i nastawione na pracę oraz rozwój osobisty.  Ja pomagam swoim kursantom wybrać najlepszą dla nich drogę rozwoju.

Doświadczenie artystyczne, płyty, książka

Jestem koncertującym muzykiem. Do tej pory występowałam w Polsce i za granicą, grając utwory solowe, w zespołach kameralnych oraz jako solistka z orkiestrami. W moim repertuarze znajduje się muzyka klasyczna, ale nie ograniczam się tylko do niej. Lubię muzykę rozrywkową i chętnie współpracuję przy takich projektach.

Od 2013 roku współtworzę grupę Muzyka Łączy , tworząc Rodzinne Warsztaty Muzyczne oraz koncerty Klasyka Dzieciom, Klasyka Dorosłym. Projekt Muzyka Łączy ma na celu przybliżanie muzyki klasycznej Dzieciom i ich rodzicom. Razem z współautorkami projektu zagrałyśmy i poprowadziłyśmy ponad dwieście wydarzeń muzycznych. Każde z nich to projekty naszego autorstwa. Lubię kreatywność i niestandardowe podejście do muzyki. Nie jestem zwolenniczką sztywnych podziałów w muzyce.

Razem z grupą Muzyka Łączy wydałam dwie płyty-słuchowiska z muzyką klasyczną.

Na bazie swoich doświadczeń w pracy z najmłodszymi, napisałam książkę do nauki gry na pianinie dla Dzieci, która zawiera moje autorskie utwory i ćwiczenia.

W muzyce cenię kreatywność. Uważam, że bycie muzykiem, to coś więcej, niż odtwarzanie nut.

Prywatnie – moje spojrzenie ma muzykę i edukację

W edukacji bardzo cenię sobie prostotę i usystematyzowanie. Bez zrozumienia i świadomości nie można czuć się w muzyce swobodnie. Teoria i praktyka to dwa nierozłączne elementy, które siebie uzupełniają. Jestem zwolennikiem małych kroków. Uważam, że każdy z nas ma inne potrzeby i nauka powinna być nakierowana na to, czego potrzebujemy w danym momencie.

Pianino (fortepian) to nie tylko muzyka klasyczna. Uczymy się aby móc doświadczać każdego rodzaju muzyki, który jest bliski naszemu sercu.

Wierzę, że muzyka daje ludziom dużo przyjemności i potrafi być balsamem dla duszy.

Skorzystaj z darmowych lekcji:

YouTube Anna Piano

Dołącz do naszej społeczności na:

Facebook | Instagram

 

Masz pytania?

Napisz do mnie: annapianopl@gmail.com

lub zadzwoń +48 570160560

nauka gry na pianinie Warszawa

nauka gry na pianinie online